image/svg+xml
image/svg+xml

Oryantasyon Eğitimi Gerçekleştirildi (2024-2025 Akademik Yılı Güz Dönemi)

Büro hizmetleri ve sekreterlik bölümü, mahkeme büro hizmetleri programı birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine oryantasyon eğitimi verildi.


Öğrencilerimizin üniversitemize adaptasyonunu sağlamak amacıyla 3 Ekim 2024 tarihinde saat 11:00’de Bartın Üniversitesi Ağdacı yerleşkesindeki MYO-1 sınıfında gerçekleşen eğitim, bölüm öğretim elemanları ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirildi. Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Hasan CAN tarafından yapılan açılış konuşmasıyla başlayan oryantasyon eğitimine Meslek Yüksekokulumuz Müdürü Prof. Dr. Ayşe GENÇ LERMİ, müdür yardımcıları Öğr. Gör. Hasan ASLAN ve Öğr. Gör. Nur Selin DUR teşrif etmişlerdir. Oryantasyon etkinliğinde Meslek Yüksekokulumuz Mevzuat, Etik ve Yönetmelik Komisyonunca hazırlanan  Öğrenci Oryantasyon Rehberi (2024-2025) tanıtılarak, rehber doğrultusunda aşağıda belirtilen konularda bilgilendirme yapılmıştır:

  1. Üniversitemizin başta yerleşkeleri olmak üzere kısa tanıtımı, (Rektörlük, akademik  birim yöneticileri ile daire başkanlıkları hakkında bilgilendirme),

        2. Bartın ilinin kısa tanıtımı, (Ulaşım, yurtlar ve şehre dair önemli bilgiler),

  
        3. Fakülte/enstitü/yüksekokul/meslek yüksekokulların kısa tanıtımı,

 
        4. Üniversitemiz ve öğrencilerimizin kayıtlı olduğu akademik birimlerin iletişim kanallarının (telefon,  e-mail  adresi) ve  resmi sosyal medya hesaplarının tanıtımı (Facebook,  twitter, instagram, whatsapp),

 
        5. Bölümlerde görevli öğretim elemanlarının tanıtımı ve çalışma alanları,


        6. Birim web sayfalarında iletişimi güçlendirmek amacıyla kurulan Bize Ulaşın sayfalarının kullanımı,

 
        7. Öğrencilerin hak ve sorumlulukları, öğrenci danışmanlıkları ve ders seçimleri ile ilgili mevzuat ve öğrenci disiplin hükümlerinin bilgilendirilmesi,

        8. Çift anadal ve yandal uygulaması (Başvuru şartları, yapılabilecek  bölümler,  dönemleri  ve mevzuatı hakkında ayrıntılı bilgilendirme yapılarak öğrencilerin bu konuya teşvik edilmesi),

 
        9. Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (ÜBYS) üzerinden  yapılan anketler  (Yemekhane,  ders değerlendirme, öğrenci memnuniyet anketlerinin uygulanma dönemleri ve yöntemi hakkında ayrıntılı bilgilendirme),


      10. İç paydaşlarımız olan öğrencilerin kalite süreçlerine katılımı hakkında bilgilendirme, (İyi uygulama örnekleri yoluyla katılımcılık konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi),

 
      11. Öğrencilerin bilimsel etkinliklere katılımı destekleme süreçleri ile ilgili koşullar hakkında bilgilendirilmesi,  (Yönerge koşulları ve öğrencilerin nitelikli etkinliklere katılımı konusunda teşvik edilmesi),

 
      12. Üniversitemiz tarafından sağlanan sağlık hizmetleri ilgili mediko-sosyal biriminin tanıtımı,


      13. Kütüphane hizmetleri ile ilgili bilgilendirme,

  
      14. Öğrencilere verilen yemekhane ve kantin hizmetleri ile ilgili bilgilendirme,

 
      15. Öğrencilerimizin sosyal etkinliklere katılımlarını arttırmak amacıyla mevcut öğrenci kulüpleri, öğrenci kulüplerinin faaliyet alanları, öğrenci kulüp danışmanları ve kulüp kurulması/üye olma süreçleri ile ilgili bilgilendirme, (İyi uygulama örneği olarak Bilim ve Teknoloji Kulübü tarafından elektrikli araç üretilmesi, Mühendislik Gelişim Kulübü tarafından Drone yapılması vb.),

 
      16. Her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen bilim, kültür ve spor şenlikleri hakkında bilgilendirme, (Ar-Ge proje pazarı etkinlikleri, verilen konserler ve diğer sosyal kültürel aktiviteler),

 
      17. Üst yönetime ulaşmayı sürekli açık tutmak, şikâyet, görüş ve önerilere hızlı çözüm üretebilmek adına faaliyet gösteren Rektörlük İletişim Merkezinin (RİMER) tanıtımı, (Sadece bir şikâyet hattı olmadığını, aynı zamanda öneri ve özellikle de memnuniyetlerin geri bildirimi konusunda kullanılması konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi),

 
      18. Sıfır atık projesi hakkında bilgilendirme ve uygulama bilincinin arttırılması,

 
      19. Kaynakların etkin ve verimli kullanımı konusunda bilgilendirme, (Örneğin, su, havlu kağıtların kullanımı ve elektrik tüketimi),

 
      20. Üniversitemiz öğrencilerinin kısmi zamanlı olarak istihdamı ile ilgili başvuru ve çalışma süreçleri hakkında bilgilendirme,

 
      21. EDUROAM hizmeti hakkında bilgilendirme,

 
      22. ERASMUS, Mevlana ve Farabi değişim programları hakkında öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışı öğrenim/staj imkanları ile Üniversitemizin anlaşmalı olduğu üniversitelerin tanıtımı,


      23. Ortak derslerin uzaktan eğitim yolu ile verilmesi hakkında bilgilendirme,

 
      24. Bağımlılıkla Mücadele hakkında bilgilendirme,

 
      25. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDREM) hakkında  öğrencilere bilgi verilmesi,

      26. TÜBİTAK 2209-B öğrenci projeleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi,

 

Oryantasyon eğitimi, öğrencilerimizin sorularının cevaplanmasıyla tamamlandı.


  • Oryantasyon Eğitimi Gerçekleştirildi (2024-2025 Akademik Yılı Güz Dönemi)

  • 2 Akademik Danışmanlık Toplantısı: 2. Sınıf Öğrencilerine Erasmus, Farabi ve Mevlana Değişim Programlarına Yönelik Bilgilendirme

  • 2. Akademik Danışmanlık Toplantısı: 1. Sınıf Öğrencilerine Erasmus, Farabi ve Mevlana Değişim Programlarına Yönelik Bilgilendirme

  • Bölümümüzün TÜBİTAK 2209-A Başarısı

  • 1. ve 2. Sınıf Temsilcileriyle 2023-2024 Bahar Yarıyılı 1. Toplantı Gerçekleştirildi.

  • 1. Akademik Danışmanlık Toplantısı: 1. ve 2. Sınıf Öğrencilerine Danışmanlık Faaliyetlerinin Kapsamı, Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği Konularında Bilgilendirme

  • 1 ve 2. sınıf öğrencilerimizle kahvaltı gerçekleştirildi

  • Hayme Ana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Bölümümüze Tanıtım Gezisi Düzenlenmiştir

  • 2. Akademik Danışmanlık Toplantısı: 2. Sınıf Öğrencilerine ÇAP/YANDAL ve Ulusal Staj Programı Konularında Bilgilendirme

  • 2. Akademik Danışmanlık Toplantısı: 1. Sınıf Öğrencilerine ÇAP/YANDAL ve Ulusal Staj Programı Konularında Bilgilendirme